Ik ben weer in Nederland!

1 mei 2018 - Alphen, Nederland

Zoals er al staat: ik ben weer in Nederland! Yess!
Wat gingen die 3 maanden snel zeg, echt voorbij gevlogen. En in alle 3 de maanden heb ik enorm genoten van alles. Iedereen om me heen, het land zelf, stage, het eten en het cultuurverschil.

De laatste week heb ik het ook weer erg leuk gehad, ik ben vrijdag ochtend naar Alicante gegaan. Daar heb ik een dagje Alicante gehad met Rolf en Esmee, hier ben ik blijven slapen voor de jeepsafari. Op zaterdag moesten we namelijk vroeg vertrekken en vanuit Guardamar zouden we het anders niet op tijd redden. We hebben zaterdag een volle dag gehad, we begonnen om 10.00 en eindigde om 17.00. Maar wat was het leuk, veel mooie plekjes gezien. Dingen gehoord en gezien die we nog niet wisten. Een berg op geklommen en op 830 meter hoogte hoopte we te genieten van het uitzicht, maar het was helaas erg mistig.. Ondanks dat het mistig was, was het alsnog heel hoog. De route die we hadden naar boven was ook niet gemakkelijk, je moest je vaak vast houden aan iets als dat lukte. We kwamen savonds rond 21.30 in ons huisje aan. Snel spullen voor de volgende dag gepakt en gaan slapen want het was best een vermoeiende dag geweest.

Op zondagochtend was het dan zover, eindelijk kon ik dichter bij de dolfijnen komen. Ik keek er zo naar uit. Ik ging er samen met Lianne heen, we zouden elkaar zien op busstation Alicante en dan verder reizen naar Benidorm. We waren rond 12.30 bij Mundomar, zo heet het park. We gingen om 15.30 naar de dolfijnen. Hiervoor hebben we door het park gelopen, dieren gekeken. Het leek alsof ze het dolfinarium en een dierentuin samen hadden gevoegd. Het park was niet zo groot maar wel mooi. En toen was het zover, een wetsuit aan en het water in! Eerst werden er foto's gemaakt en daarna begon het. We hebben ze mogen aanraken, ze zijn over ons heen gesprongen en we hebben met ze gedanst zoals hun het zeiden. We gingen rondjes draaien en de dolfijnen draaide mee.
Ik heb heel erg genoten van die dag!

Op maandag ben ik verder me koffer in gaan pakken, ik hoefde niet meer zo veel. Ik had donderdag al het merendeel er in gedaan. Ik had op een moment alles klaar, koffers dicht en ook nog onder het gewicht, kamer netjes achter gelaten en alle kastjes gecontroleerd. Toen was het wachten op de taxi om te vertrekken naar het vliegveld. De taxi kwam er aan met Lianne er al in, en het was tijd om afscheid van me huisgenootjes te nemen. Het voelde dubbel, ik was blij dat ik ging maar de laatste weken konden we het goed met elkaar vinden. En ik zal ze op momenten zeker missen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld moesten Lisnne en ik nog even wachten op Rolf en Esmee. Daarna ging het snel, koffer afgegeven door de douane eventjes wachten en het vliegtuig al in. Net voor het vliegtuig nog de kleine koffer afgegeven en gaan zitten. Daar ging en we dan, op naar Nederland!
Eenmaal geland duurde het nog een tijdje voordat we het vliegtuig echt uit konden, de bus moest nog komen.. Toen konden we de koffers pakken en gaan, en daar stonden ze klaar! Blij om ze weer te zien! En toen was het op naar huis!

De rest horen jullie nog wel!