5e stageweek!

17 maart 2018

Ben ik weer! Mijn 5e stageweek zit er al weer op, dit was ook mijn laatste week als verzorgende.

Maandag heb ik nog 1 verzorgende dienst, en dinsdag begin ik echt als verpleegkundige. Officieel zou ik maandag geen verzorgende dienst meer hebben maar omdat ik de 21e graag vrij wilde zijn, en anders te veel vrije dagen zou hebben. Hebben we het zo opgelost, nog 1 dag verzorgende dienst, 1 dag verpleegkundige dienst, 21 maart vrij en naar Lianne toe in Almoradi, en dan 2 dagen verpleegkundige dienst en dan weer weekend.

Mijn diensten als verzorgende zitten er dus zo goed als op, nog 1 maar. En wat heb ik het leuk gevonden! Gelukkig kon ik het met mijn begeleider heel goed vinden en hadden we buiten het werk om ook veel schik met elkaar. Mijn begeleider vertelde me redelijk veel over de mensen en liet me veel mee helpen en zelfstandig doen. Een aantal mensen mocht ik alleen verzorgen, wat natuurlijk ook wel fijn is. Sommige mensen moest je ook wel echt met z'n 2e doen, want als je het een paar keer alleen doet heb je naar een paar weken geen rug meer over..

Deze week hadden we ook een tussenevaluatie met Laura (onze coach hier in Spanje), ze vroeg hoe het ging en of ik het leuk had. En dat is zeker zo!                  Bij deze tussenevaluatie hoorde ook een beoordeling van stage, en die kreeg ik.      En gelukkig was hij heel positief! Ze zijn erg blij met me en vinden dat ik goed werk, altijd fijn om dat te horen!

Dinsdag begin ik in de avond met de verpleegkundige dienst, ik krijg dan ook een nieuwe begeleider. Gelukkig heb ik haar al een paar keer gezien en weet ze ook wie ik ben, dat scheelt wel. Ik kijk er naar uit maar ben stiekem toch ook wel een beetje zenuwachtig en vooral benieuwd wat ik allemaal mee mag gaan doen!          Tenslotte leer ik niet voor verpleegkundige, maar het lijkt me wel erg leuk om mee te mogen helpen met het behandelen van wonden bijv. Zo zie ik ook een andere kant van het vak en dat lijkt me ook interessant.

Liefs Joyce

1. AM Heessels-Verberne:
    18 maart 2018
    Hoi Joyce,
    Wat leuk dat je het goed maakt en ik lees dat je er ook veel van leert.
    Geniet ervan en doe ook de groeten aan de anderen.
  2. Gerla van Vugt:
    19 maart 2018
    Joyce, volgens mij maak je het heel goed!
  3. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    20 maart 2018
    Hallo Joyce

het leren en het plezier hierin spatten van je verhaal af! Goed dat je zoveel kunt leren.. pas op dat je niet over je eigen grenzen heengaat, beroepsmatig gesteld maar Laura zal hier ook over waken!