4e stage week!

11 maart 2018 - Guardamar del Segura, Spanje

Mijn 4e stageweek zit er al weer op! Het gaat zo hard, het al weer half maart voor ik het weet zit ik op 30 april al weer in het vliegtuig terug naar Nederland!

Deze week heb ik weer 3 ochtenddiensten gehad en 1 middag avond. Deze week heb ik al een weer wat meer mensen zelfstandig mogen verzorgen. Waaronder de Nederlandse mannen, zij kunnen zich tegenover mij verstaanbaar maken. Dit scheelt weer voor de Spaanse verzorgende. Deze week verliep voor mij rustig, niks geks gebeurd dit keer. Het communiceren met de cliënten blijft lastig, sommige mensen snap ik wel sneller dan eerst. Maar zodra ze wat vragen in het Spaans en ik er geen enkel woord kan uit kan halen wordt het wel wat lastig. Vaak kijk ik dan even me begeleider aan en komt ze me helpen. Gelukkig kan ik me zonder woorden of met een paar en veel handen en voeten wel redden.

Volgende week is mijn laatste dienst als verzorgende, hierna ga ik de verpleegkundige dienst draaien! Ik kijk er na uit!

Liefs Joyce

1. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    11 maart 2018
    Hallo en goede avond Joyce!
    Fijn dat de tijd zo snel gaat omdat je het goed naar je zin hebt! Mooi zo!!
    Ik lees dat je zelfs 'verpleegkundige dienst' zult gaan draaien... mooie leerervaring mits je jezelf goed aan de regels houdt: je nooit laten verleiden iets (!) te doen wat niet binnen je beroepsverantwoordelijkheid past als Verzorgende IG!! Houd jezelf uit de problemen, kortom dan kun je dubbel-genieten van de ruimte die er is in je leren in deze Spaanse stage. Groeten en alle goeds, Berry TK