9e stageweek!

10 april 2018 - Guardamar del Segura, Spanje

Hola! Daar ben ik weer!

Het was me het weekje wel.. Hoop mogen doen en een verschillende dingen gezien.  Ik heb deze week 4 ochtenden gehad, mijn week begon op zaterdagochtend. Deze begon wat minder. Letti (mijn verpleegkundige begeleider) en ik waren onze ronde aan het doen, 2 sec voordat wij een kamer binnen liepen overleed een vrouw. Best heftig om het zo dicht bij mee te maken. Het is net gebeurd en ik sta er gelijk met me neus boven op. Er werd niet heel rouwig gedaan dat mevr. net was overleden. Ze waren na 1  minuut alweer aan het lachen, en zeiden ja dat is normaal hier. Later moest ik nog terug met mijn begeleider om een hart filmpje te maken.. Omdat dat binnen de stage instelling protocol is. Mevr. lag er eigenlijk precies hetzelfde bij, ik zal de details besparen maar het zag er niet fraai uit en heb er geen fijn beeld aan overgehouden.

Na dit was de week wel leuk! Ik heb hechtingen mogen verwijderen en intramusculair mogen injecteren onder begeleiding van mijn begeleider. (zie foto's)  Dit was heel erg leuk om te doen! Verder heb ik weer wonden mogen verzorgen en de medicatie geven en klaar maken voor de 1e groep eters, deze mensen eten moeilijker en krijgen vaak medicatie die tot poeder gestampt wordt. Deze medicatie wordt dan in kleine bekertjes gedaan met de juiste naam en het juiste medicijn erin voor de desbetreffende persoon.

Deze week hadden we ook weer een afspraak met Laura, en heb ik mijn laatste stageopdracht kunnen laten aftekenen en dat is ook gebeurd! Ik heb al mijn stageopdrachten afgerond. Ik heb 24 april nog een eindgesprek om de laatste formulieren in te vullen en dan ben ik klaar hier. Ik ga namelijk over 20 dagen al weg.. Het gaat veel te snel!

Ik ga genieten van mijn 2 vrije dagen, hopen op mooi weer want dat laat nog op zich wachten..

Adios!

1. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    11 april 2018
    Joyce, Joyce wat een gebeurtenissen en wat een leerervaringen!?!
    Pas op jezelf, houd je eigen koers en wees omzichtig met dat wat je deelt in foto's en via whatsapp... privacy zal ook in Spanje aandacht hebben!!
    gr en geniet van je stage
    Berry TK
  2. Gerla van Vugt:
    16 april 2018
    Nou je maakt het wel mee, heb het nog goed in je laatste weken!