7e stageweek!

30 maart 2018 - Guardamar del Segura, Spanje

Deze week had ik 4 ochtenden, en deze ochtenden liep ik weer mee met de verpleegkundige. In deze ochtenden heb ik verschillende dingen mee mogen doen.  Ik heb mee mogen helpen met het verzorgen van een wat grotere wond bij een mevr. haar stuit. Het is een decubitus wond, het is een gat dat zich heeft gevormd bij haar stuit. Voor de meeste zal dit niet zo fijn klinken.. is het ook niet. Maar voor mij is het wel interessant om te zien, vooral omdat dit in Nederland niet voorkomt in z'n gevorderd stadium. Verder was er ook een man met een grote beenwond, (als jullie foto's willen zien, stuur maar een appje) hierbij mocht ik ook helpen, en het been verbinden. Mijn begeleider (Letti) heeft in het begin de kleine wonden uitgelegd, en mij mee laten helpen. Nu mag ik zelfstandig een paar kleine wonden doen, Letti staat er dan bij, geeft spullen aan en houdt in de gaten of ik het goed doe. Dit is leuk om te doen! Ook deze week mocht ik weer veel bloedsuiker prikken en insuline spuiten. Ook mocht ik bij een paar mensen de inr waarde meten.            Bij een vrouw was hij te hoog, hiervoor kreeg zij daarna een injectie.

Tijdens het delen van de medicatie gaat het ook steeds beter, ik wist al een aantal namen dat scheelde. Bij de namen die ik wist mocht ik de medicatie al geven, deze week weet ik een stuk meer namen. Het delen van de medicatie gaat ook steeds wat sneller daardoor.

Deze week hadden we ook een afspraak met Laura om wat opdrachten af te laten tekenen, dit allemaal goed gegaan en heb een aantal opdrachten af kunnen laten tekenen!

En ik zit nog maar één maand hier! Op 30 april zit ik in de avond alweer op de terugvlucht! Het gaat zo snel, kan het soms echt niet bevatten hoe snel het voorbij is gegaan. Ik kan nu al rustig beginnen met aftellen, want op sommige momenten mis ik thuis wel een beetje. Gelukkig app ik vaak met thuis en Skype ik geregeld met de mensen in Nederland.

Hasta luego!

1. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    4 april 2018
    Hoi Joyce, stevig aan het leren en vaardig-worden! Pas een beetje op met foto's delen van wat je in zorg tegenkomt... bedenk dat de privacy-eisen je dit hinderen! Vraag maar bij Laura na: zij zal hetzelfde stellen!
    Maar mooi dat je zoveel ervaringen opdoet: dat zal je goed doen en binnen-in is het de kracht om heimwee te weerstaan! Sterkte en succes dus, Berry TK