3e stageweek!

5 maart 2018 - Guardamar del Segura, Spanje

Zo, ik zit hier inmiddels al weer iets meer dan een maand! Het vliegt voorbij hier.

Deze week heb ik 3 ochtenddiensten gehad en 1 avonddienst. Het was me weer een week. De ochtend zorg verliep redelijk goed, er was 1 vrouw die alleen haar handen niet thuis kon houden.. ik kreeg een lichte pets op me arm. Kan gebeuren, gebeurd ook wel eens in Nederland. Met de wc ronde bracht ik 1 mevr. terug naar de gezamenlijke zaal. Mijn begeleider had dit gevraagd, ik bracht mevr. terug naar de zaal. Mevr. was het hier alleen niet helemaal mee eens, ze greep zich eerst vast aan een deur en liet deze absoluut niet los. Naar even geprobeerd te hebben had ik haar los gemaakt en bracht ik haar verder naar de zaal. Alleen hier was mevr. blijkbaar niet zo blij met me want ze beet licht in me pols en liet daarna expres een stoel op me voet vallen.. Dit vond ik best vervelend, vooral omdat ik zelf niet kon reageren op mevr. zelf. Gelukkig zag een verpleegkundige het gebeuren en kwam gelijk aan gerend om me te helpen en sprak mevr. aan. Ik vind het ook lastig te bevatten dat mevr. nog goed bij is. Als iemand dement is en het niet goed begrijpt, heb ik er begrip voor als ze evt. slaan. Het is dan eigenlijk onmacht, dat had die vrouw van dezelfde ochtend die mij licht sloeg.

Gelukkig heb ik er met mijn begeleider over kunnen praten, dit luchtte wel op.

In een van de dagen stond ik ook weer op pg, en helaas begon de man van mijn vorige verslag weer scheef te lopen. Dit keer werd hij weer vastgemaakt aan de stoel, hij werd met 3 man in de stoel neergezet. Hij stribbelde erg tegen, en weer vond ik het wat lastig om te zien. Ik snap dat het voor zijn veiligheid is, maar hij werd al wat bang toen er 1 verzorgende op hem af kwam lopen.

Voor de rest heb ik een goede week gehad! Ik vind het nog steeds heel leuk!

Liefs uit het zonnige Spanje!